torsdag 23 september 2010

Mabon



Syns inte jätteväl men där övertaket lyste hon imorse innan jag tog mig till skolan. Jättevacker i sin höstskrud.



Del av mitt altare



Del av mitt altare



Hela altaret

Mitt firande

Jag har ägnat några dagar att göra ordning mitt altare... igår var jag ute och hämtade lite löv, kastanjer och grenar som jag dekorerade altaret med... jag tände 4 ljus och ett vitt ljus.... hade min bägare med vatten.. en skål med salt, rökelse och ett fat med frukt, bär och kakor... har även som prydnad en skål med fjädrar och torkade rosenblad och ett glas.. och färsk salvia...

Jordade mig, tände ljusen... kastade cirkeln.. renade cirkeln med kombinerade element.. bjöd in väktarna och Guden och Gudinnan... berättade syftet med ritualen och ägnade en stund åt tacksägelse och bön... delade måltid med Guden och Gudinnan..efteråt tackade jag dem och väktarna och löste upp cirkeln.. satte mig ner och åt resten hälften av det som var kvar.. resten gick jag ut med och lämnade som offer i gräset.

Jag var rätt nervös får jag väl tillstå... min första riktiga ritual.

Några timmar senare gick jag ut på balkongen och ägnade en stund åt att umgås med månen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar