onsdag 18 maj 2011

2011-05-18 meditation

Utgår från trappan vid brunnen. Går nerför den, sätter mig vid brunnen och tittar ner i vattnet. Det är först mörkt. Sedan ser jag gröna träd. En lövskog. Sätts i rörelse och dras baklänges liksom längst med stigar i skogen. Marken är täckt av gamla bruna löv, barr, jord. Det blir rödare, mörkare eftersom och hamnar i en slänt  där man inte ser så mycket grönt längre, bara de döda löven. Skymtar mänskliga figurer på huk, en grotta.

Barnansikten vid en eldstad. Stenväggar, golv, folk som då och då rör sig men inte är tydliga. Till sist tittar jag upp och skymtar blå himlen mellan två klippväggar men sedan blir det mörkare igen och jag börjar dra mig tillbaka till trappan och tar mig tillbaka mot medvetenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar