torsdag 28 juli 2011

Ibland...

Vaknar irriterat av att katten krafsar i plastkassen som innehåller andra plastkassar. Försöker locka på henne men ger till sist upp och slänger av mig täcket och ryter. Då passar det att sluta. Sätter mig upp med en suck, reser mig sedan och går in i badrummet och börjar tappa upp badvatten efter att jag tittat ut på världen och noterat att den var ljust grå och trist. Äsch då. Sjuker ner i badet som är lite för kallt men orkar inte göra något åt det. Har med mig Inger som jag normalt tycker om, men nu stör jag mig på partierna med mindre text, och läser mig bort en stund. Slött sådär. Börjar känna mig illamående och suckar medan jag tar mig upp ur vattnet igen. Har minnen från gårdagen som vittnar om att den inte blev så lyckad. Försöker få fram vågen från under sängen, blöt fot som slirar på glaset, och jag svär innan jag får fram den. Trampar igång den och kliver upp. Tittar ner och får domen. +1.5kg sedan igår. Varför? Ibland orkar jag inte med mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar