lördag 23 juli 2011

...och världen blev galnare än den redan var.

Morrica informerade mig om att något hade hänt i Oslo. Då förstod jag inte alls vidden av det som hade hänt. Den insikten växte fram allt mer allt eftersom media rapporterade vad som skett.

Jag satt uppe till runt 2 innan jag slutligen ramlade i säng. Jag ville ju inte missa något.

Då var det officellt med 17 offer...

Efter någon timmes snurrande i sängen med malande tankar över saker och ting gav jag upp och gick och satte mig vid datorn igen. Nu var det 87 döda och siffran beräknas stiga.

Vad säger man? Det pågår andra omvälvande saker runt om i världen för tillfället med. Bland annat i USA och så det här med Grekland, men det har jag mindre åsikter om för tillfället. Norge ligger närmare hem. Det berör mig mer. Men vad säger man...?

Solen håller på att gå upp, fåglarna låter utanför fönstret och jag ska gå och lägga mig igen. Detta kan knappast räknas som en god morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar