tisdag 16 augusti 2011

Nattens dröm

Det var någon vid min dörr. Det visade sig vara SO från min barndom och R från min förra skola. R verkade upprörd och anklagade mig för olika saker, gick mellan min dörr och grannens dörr. Pratade om att jag störde och jag försökte få en förklaring på hur och varför eftersom jag inte spelade hög musik, inte gick i trapphuset och levde om.
Sedan skulle vi tydligen iväg någonstans och jag följde med för att få svar. Vi åkte en tågbuss? söderut och klev av mitt i en tallskog. Y var med också nu, en annan vän. Plattformen i trä var på vänster sida i färdriktningen men dit vi skulle låg på andra sidan så vi fick ta oss över dit på något sätt.
Det visade sig att det var ett sommarhus vid havet vi kom fram till. Det var allmänt mysigt och hemtrevligt och kände 'offträffigt'. Det visade sig att vi blivit ditlurade för att det var någon slags fest eller något sådant men jag blev mest arg och ville hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar