söndag 14 augusti 2011

Nu är snart sommaren över

Inte för att meteorologerna påstår det men för mig börjar hösten när skolorna börjar i alla fall och det är till veckan eller slutet av månaden oavsett väder.
Jag gillar inte frysa och jag gillar inte bli för varm så på det sättet är ju hösten rätt trevlig och jag välkomnar mörkret mer än något annat. Jag tycker det är trivsamt med mörka kvällar.
Får se vad den här hösten kommer leda till. Om det blir samma gamla vanliga eller något nytt och annorlunda. Den som lever får se inte sant?
Det har även gått ett helt år sedan jag började tappa fotfästet igen. Jag kom att tänka på det igår. Tänk vad tiden går fort ibland. Ett helt år bortkastat? Från höst till höst. Bara det kan ju kännas en smula deprimerande kan jag tycka. Men förmodligen innebär hösten inte att jag blir mer deppig i alla fall.
Jag vet folk som blir glada över att sommaren är över. Vädermässigt om inget annat. Det här var ju faktiskt svårt att skriva om. Det trodde jag aldrig när jag bad om ett ämne att skriva om. Men nu får det banne mig vara nog. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar