onsdag 17 augusti 2011

Regelbundet och varierat

Jag och min skrynkeltant har en del olika åsikter om mat och ätande och hej och hå. Jag har lite svårt att ta henne på allvar alla gånger men en sak håller jag absolut med om. Det är att man ska äta regelbundet och varierat. Något som jag absolut inte sysslar med för egen del och som är en del av min problematik.

Så därför tänkte jag nu sätta mig ner och planera några dagars mat och sedan försöka följa det. Se hur det går liksom. Matklocka och så varierat som möjligt matmässigt men det jag har hemma, vilket inte är mycket men ändå.

Something me and my shrink-lady thinks the same about is that you should eat regular and a vary diet. Which is something I have a problem with since I'm having a eating disorder. But with some planning I should at least try it out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar