onsdag 10 augusti 2011

Tillbaka efter 'semestern'

Var och träffade min skrynkeltant idag efter ungefär 5 veckors 'semester'. Var inte direkt sugen på att gå dit för att jag skulle ta upp att jag 'vill' läsa en kurs i höst som en del av min rehabilitering och som jag fått second thoughts om, men som alla andra verkade tycka var en strålande ide. Det tyckte ju tyvärr hon med...

Så nu har jag mailat min soc.tant och så får vi se hur det här går framöver. Skrynkeltanten sa en sak i alla fall som jag 'tror' att jag lyssnade på. Att eftersom det är ett steg i rehabilering och jag jag får inga studieskulder pga att jag försöker läsa en kurs. Det GÖR INGET om jag misslyckas bara jag försöker. Skitläskigt mao.

Resten av timmen pratade vi om matvanor och ekonomi och skit. Mina är ju som typ bekant inte direkt lysande iom min ätstörning. Jag VET ju logiskt sett hur jag BORDE äta för att äta SUNT, men det liksom går inte och jag hoppar rundor mellan olika dieter, den enda skummare än den andra. Hon tycker att jag borde äta 'allt' i rimliga mängder typ. Lättare lunch än middag, mellanmål. Inte förbjuda något men inte äta för mycket fett osv. Jag vet inte, jag är lite skeptisk men.. eh ja.

Ska jag?

2 kommentarer:

  1. Ja du ska! :) kan jag så kan du.(om maten) Klart du ska prova att gå en kurs, du har inget att förlora på det. Vad är det för något? Kram kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde precis så när jag försökte ta mig ur ätstörningar. Tidigare hade jag svultit mig, vägrat äta och förbjöd en massa saker, men sakta insåg jag att jag kunde äta massa olika saker, bara jag åt i små mängder och höll mig borta från det mest onyttiga. Dessutom fick inte saker som jag tidigare frossat i (godis, chips mm) finnas i skåpen, vilket tog ett tag för sambon att acceptera. Det har han inte gjort helt ännu, som nu till exempel är ena hyllan full av chips och godis, och jag vet att jag kommer frossa i en svacka om det inte försvinner... men jag försöker iallafall. Du klarar det :)

    SvaraRadera