lördag 10 september 2011

Dag 13 - en bild av ditt rum

Jag har inga bilder och jag har inte städat så vi tar en favorit i repris istället.

Om jag fick drömma

…så skulle jag bo i en vacker sekelskifteslägenhet med högt i tak och trägolv. Med vackra fönster och dörrar och allt skulle vara ljust och strålande. Möblerna däremot skulle vara mörka i svart, chokladbrunt, grått och rött.  Det skulle vara underbara tavlor på väggarna och fullt med bokhyllor med tusentals böcker. Det skulle finnas en flygel och en liten atalje där jag kunde måla. Dessutom skulle det finnas ett stort skrivbord vid ett fönster där jag kunde sitta och skriva allt det där jag vill skriva. I badrummet skulle det finnas ett enormt badkar med lejontassar, sådär fristående ni vet? Köket skulle vara smakfullt men modernt och sovrummet, ja sovrummet. En enorm säng med sänghimmel och fullt med täcken, kuddar i drivor och som man skulle kunna bygga bo i. En stor walking closet full med underbara kläder och skor och fullt med växter överallt. Jag älskar gröna växter och blommor. I en hörna av lägenheten skulle jag kunna ha min lilla drivbänk där jag kunde så fröer och på balkongen ett litet, litet växthus med tomater och örter och jag skulle bo där och vandra runt i lägenheten till klassisk, vacker och lugnande musik med fjäderlätta steg och inte veta hur ångest, rädsla eller sorg kändes. Jag skulle vara fjäderlätt och fri, jag skulle vara lycklig och jag skulle vara frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar