tisdag 18 oktober 2011

Nattens dröm

Var någonstans med syster och styvmor... städa ordentligt innan resa vidare.. något med en backe.. vinter.. snö... tappa bort styvmor... natt, fallande stjärnor vid horisonten, stoooor, enorm meteor som svepte förbi på himlen...

Hamnade in på en sidoväg... min fd. fysiklärare var där i något hembygdsgårdshus... sedan började jag och typ syster gå på sidovägen längre in.. och vi kom till något slags område.. typ.. det fanns dagis och stall... och jag märkte att jag varit där förr på läger typ.. och min kristna kompis var där. hon jag lekte med som barn...

Allt var lite gammalmodigt... folk gick runt i gypsy/medeltida kläder... allt var gemensamt med mat och familjekonstallationer etc.. något hände med mig och min syster... så vi blev.. liksom mer som dom syster blev mer något av en "helare" och jag mer åt någon som sysslade med.. makt, magi... typ..

Det var något med att det kom två svarta hästar.. och jag klappade en och var helt självsäker på något sätt på ett sätt jag inte alltid är runt hästar när jag är vaken... och i samma veva slutade vår styvmor "se" oss.. och vi typ henne och hon åkte därifrån...

Det var någon slags lärare jag skulle prata med, någon som kunde berätta mer om vad jag blivit osv försökte följa efter.. men han försvann in bakom en dörr... och jag fick inte följa med in dit... utan vänta.. och när jag gick till de andra... jag var barfota fast det var vinter.. frös inte om fötterna direkt dock... passerade en rund byggnad typ.. där det fanns ett rum under marknivå... där det satt något slags råd av munkar eller dylikt...

Satt vid ett bord och man åt middag... någon slags gryta.. sedan skulle det bli typ efterrätt.. och de pratade om godis etc... men jag reste mig och gick.. och hamnade i en grupp... där folk satt och pratade.. och så reste sig plötsligt en kvinna och tog sig över magen.. hon var uppenbarligen väldigt gravid.. och bekräftade det och alla lyckönskade osv..

Minns inte allt men... detta är drömmen i stora drag.

1 kommentar: