söndag 11 december 2011

Det där med täcken

Det börjar bli vinter. Jag vet inte om just jag räknar det helt som vinter än dock, eftersom det knappt varit minusgrader ute. Däremot så har det varit stormigt väder senaste tiden och det har dragit längst med golvlister och ventilation sådär ytterst härligt, eller inte alls. Ventilationen i fönstret ovanför skrivbordet har väst och jag har tänkt att det är ju konstigt eftersom den ska vara stängd. Men nu när jag hoppade upp på min stol och kände efter så hade den öppnat sig ungefär 1cm. Kanske inte så konstigt då att den väst och det har kommit in massa kall luft osv.

Men nu var det inte riktigt det jag skulle skriva om, utan att... eller jo faktiskt, det hör ihop det gör det. Hursomhelst så brukar jag vintertid föredra att sova med dels kläder på mig och dels täcke + filt + filt. Senaste tiden har jag sovt med täcke + filt i påslakan + filt, men inte ens det har räckt till för jag har känt mig frusen. Så igår stoppade jag in sista filten i ett påslakan med och genast kändes det faktiskt lite bättre. Man (läs jag) sover bättre med en större tyngd ovanpå mig med, förutom den extra, uppskattade värmen då.

Skönt helt enkelt. Jag gillar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar