söndag 20 maj 2012

Hitta dina människor

Alla vi människor omges av andra människor. Det är något oundvikligt, om vi mot all förmodan inte väljer att flytta ut i vildmarken och bli totala eremiter. Men även om vi skulle välja detta så har vi under våra tidigaste år blivit omgivna av människor tills dess vi kan fatta egna beslut och dels stå för dem och dels genomföra våra beslut.

Människor i vår omgivning påverkar oss på olika sätt. Allt från mobbaren som knuffar till dig i skolkorridoren till någon som står dig ännu närmare än så och som förminskar dig som person.

Jag tror att det jag vill säga är att världen är full av de som kommer påverka dig på ett eller annat negativt sätt och att det är otroligt viktigt att väga upp detta på något sätt och finna de människor som gör raka motsatsen. De personer som låter dig vara precis den du är och inte försöker förändra dig till någon du inte är men som samtidigt, blott med sin existens, får dig att utforska vem du är och låter dig utvecklas.

Det är en känsla av lugn att umgås med sådana människor och jag är väldigt tacksam och glad över att jag funnit sådana människor i mitt liv. De hjälper mig att finna mig själv.

Hitta dina människor.

1 kommentar: