fredag 29 juni 2012

28/6

På bussen till en vän.

Idiotbusschaufför. Hata.
En barnvagn only. Fler o man får ha den i knäet eller ta nästa buss trots att den var hopvikt osv vägrade han köra. Till sist gick första barnvagnen av bara för att vara snäll. Bah.

Sure att det skulle kunna vara en säkerhetsrisk men attityden sög...

- ur smskonversation till annan vän
Det hela utspelade sig igår på en buss jag åkte med. En kvinna hade sin barnvagn på bussen och en till ville kliva på och åka med. Detta faktum att den andra kvinnan inte skulle få åka med framfördes av en busschaufför som dels stängde av bussen och dels hade en väldigt trist attityd till det hela genom att anse att det var inte hans problem om den andra kvinnan inte kunde åka med bussen och att han minsann inte ville få problem om något hände och det fanns en lös barnvagn i bussen.

Jag vet inte, kanske bara jag som inbillar mig, men är inte att köra buss ett serviceyrke? Kostar det så mycket att vänligt förklara ev. säkerhetsrisker och försöka hitta lösningar, jag bara undrar?

Jag kan förstå säkerhetsrisken, absolut, men i så fall borde alla bussar ha samma policy. En barnvagn per buss. Inga undantag.

Fast och andra sidan går det ju bra att ha fullproppad buss med folk stående långa sträckor. För det är ju ingen säkerhetsrisk och människoliv är ju inte värda så mycket. Eller hur var det nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar