fredag 15 juni 2012

Läsning v.22-24

  • Harry Potter och dödsrelikerna
  • De målade grottornas land
  • Agnes Cecilia - en sällsam historia
Harry Potter och dödsrelikerna är sista boken om Harry och hans vänner där allt får sin upplösning. Själv hade jag seperationsångest och folk dog som flugor. Jag måste snart läsa om serien igen känner jag. Eller se filmerna miljoner gånger. Det är ett alternativ det med.

De målade grottornas land av Jean M. Auel är den sista boken i serien om Ayla och hennes äventyr i en fornhistorisk miljö. Jag har läst serien sedan jag var någonstans runt 10-12 år gammal och nio år sedare kom sista delen. 

Agnes Cecilia - en sällsam historia är skriven av Maria Gripe och är en trevlig historia. Boken är dessutom skriven samma år som jag föddes. 1981. Bara det är en smula coolt i min bok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar