fredag 29 juni 2012

Sova verkar överskattat

Jag undrar vem som bestämt det. Slumrade en timme kanske när jag la mig igår. Sedan vaknade jag av att det var för varmt. Skalade av lager för lager av täcken och filtar. Men det hjälpte inte. Testade att öppna fönstret, det blev svalt, men inte svalt nog. Det hjälpte inte. Snurrade miljoner varv. Var inte lakanen svala nog, svettades jag om nacken och myggorna surrade i öronen. Vet att jag kollade på klockan vid 1, 3:30, 4:30isch. Vaknade vid 8 av att det levde om utanför, vilket jag naturligtvis hörde extra väl eftersom fönstret var öppet. Vad fan?

Det är inte direkt första natten det är såhär. Jag kanske borde sluta försöka sova om nätterna och sova dagtid istället. Då är det inga myggor, det är inte för varmt konstigt nog heller.

Urgh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar