tisdag 13 november 2012

Dag 2 - 10 favoritfilmer

*kliar sig i bakhuvudet* Jaha, då ska vi se då. 10 favoritfilmer i ingen speciell ordning alls. Det blir bra det.

  1. Harry Potter-filmerna. Tja, vad ska jag säga om dem? Första filmen kändes som att komma hem och den känslan höll i sig genom alla filmerna. 
  2. Jag förmodar att Braveheart kan få en plats här. Trots att jag inte sett den på länge nu, så fanns det en tid jag såg den om och om och om igen. Gör gör sådant när jag hittar bra filmer. Konstigt eller hur? Kanske inte.
  3. Pans Labyrint. Underbar film, verkligen. Se den om du inte gjort det.
  4. Velvet Goldmine givetvis. Alla behöver lite, mycket, glamrock i sitt liv och hör sen.
  5. Mysterious skin. Den är... ja, jag kan inte riktigt beskriva det men den är.
  6. Alice in wonderland av Tim Burton får väl representera att alla filmer han gjort som involverar Johnny Depp är bra, oavsett. 
  7. Virgin Suicides. Jag gillar sådana filmer, vad kan jag säga. Lite lagomt halvt nattsvarta sådär på en skala. Författaren till boken bakom filmen heter Jeffrey Eugenides och har även skrivit en bok som heter Middlesex så är.. hm vänta nu lite här. Filmer var det, inte böcker. Fortsätt framåt...
  8. Hero. Jag ska inte sticka under stol med att jag inte riktigt satte mig in i själva handlingen, men bildspråket i filmen kan få mig dreggla. Länge sedan jag såg den dock.
  9. The many adventures of Winnie the Pooh kanske? Åter igen får den representera att jag är svag för tecknade filmer, speciellt gamla sådana. 
  10. The Phantom of the Opera (2004) - Japp. Jag uppskattar film med musik i. Jättemycket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar