tisdag 19 oktober 2010

2010-10-19 meditation

En lång väg med träd som växte längst sidorna. backe upp och backe ner så långt man kunde se. Följde vägen men vek av efter ett tag och ut på en mindre stig, en äng och plötsligt var jag inne bland träden, en skog, satte mig ner under ett träd men tittade upp och såg perfekta grenar att kliva på, klättrade upp i trädet, stod på en gren och höll mig i stammen lutade mig utåt och spanade.. såg vita och röda hus... flyttade mig in bland husen, det var en stig bredvid ett hus och jag gick närmare ner till fönstren och plötsligt blev det vinter och skog.. vinterskog med snötäckta träd... ljuset förändrades mot blått i olika nyanser.. rörde mig i skogen.. såg vyer av skog och vit snö.... senare tillbaka vid husen... ser/är ett djur som drar ett annat djur genom snön.. släpar det... upp mot skogen in bland träden.. det är vargar.. flera vargar..  sedan ändras ljuset igen..mot gult, rött... innan det försvinner igen... går på gator mellan hus... finner det stenbelagda torget med springbrunnen och återvänder uppför trappan.

1 kommentar:

  1. Är det "Förhäxad" som du menar. Vet inte varför jag inte tittar på det. Kanske för att jag aldrig får ha tv: för mig själv. Såg faktiskt att det går på femman nu i natt...kl. 4.15. Jag måste ju kolla in det programmet nångång. Tack för tipset! Kram Lilitha

    SvaraRadera