måndag 11 juli 2011

2011-07-11 meditation

Ljuset omkring mig är svart och blått. Ur det blåa som pulserar framträdet en man i motljus på en vit häst, han passerar min högra axel och jag drar mig tillbaka lite, ser efter honom när han rider iväg, omgivningen blir grön och skogig, han rider inte ensam på den vita hästen som skymtar mellan blad och grenar.  Synfältet dras tillbaka och jag ser skogen från ovan. Det är en skog och en tunn remsa strand, först verkar det vara en flod med en liten ö med barrträd på men så vidgar sig vattnet, ryttaren och dennes medföljande rider på hästens rygg som simmande korsar. Fortsätter på andra sidan och hamnar snart framför en stängd dörr i trä, rundad gammaldags dörr med järnbeslag. En blinkning senare kommer en blond man ut genom en annan rektangulär trädörr i ett trähus och går iväg över en gårdsplan,  sedan försvinner synen och det blir brunsvart ljus och jag återvänder.

1 kommentar:

  1. Det låter som en vacker syn.
    Jag önskar jag också kunde uppleva små "sagor" när jag mediterar, men än så länge händer inget alls...

    SvaraRadera