måndag 22 augusti 2011

Idag är det måndag

No shit Sherlock, tänker ni säkert då, men måndag är det likaväl.
Numera försöker jag väga mig BARA på måndagar, från att ha vägt mig antal x gånger varje dag. Fast jag vet inte direkt om det minskat ångesten. Det tar liksom på krafterna att inte veta heller. Att gå omkring och oroa sig. För det gör jag. Det tänker jag inte sticka under stol med.
Så nu, på denna måndagsmorgon, kravlade jag mig upp på vågen igen och väntade på domen. Ok, jag 'slarvvägde' mig i lördags och jag visste att det inte skulle vara bra men... Gah! >_<
Jag vill jättegärna bli frisk från min ätstörning, men jag vill inte gå upp massa mer i vikt. Det är ju inte poängen...
Hur kan jag ehm 'kontrollera' så att jag inte går upp om jag inte ska räkna kcal, inte halv-/helsvälta eller träna som någon halvmanisk idiot? För det där med att äta regelbundet och varierat och ta en liten promenad varje dag, har inte funkat hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar