tisdag 9 augusti 2011

Om natten

Jag drömde om en skolbyggnad. Jag vet inte om jag var där som student men det skulle sättas upp en föreställning med middag och plötsligt hade jag något slags ansvar för att hitta 7 personer som kunde servera. De skulle se bra ut, kunna föra sig och vara stadig på handen.

Jag gick iväg och frågade en bekant och fick ett ja, sedan skulle jag precis gå och leta efter fler då jag springer på en kvinna som högljut samlar ihop folk i rader som kan tänka sig servera etc och hon är supereffektiv och jag går fram och undrar lite försynt, eller snarare säger att detta är mitt jobb och det börjas prata och till sist undrar man inte om jag kunde få en roll i föreställningen istället och att jag skall upp till 'chefen' och fråga om det går att ordna.

Och vi springer uppför branta stentrappor, de följer med och stöttar och stödjer mig och någonstans mitt i trappan vänder jag mig om och puttar ner dem och springer sedan vidare, klättrar bland växter och nedfallna trappsteg och lirkar mig in och tar mig iväg.

Ut från byggnaden, över gator i en liten stand, vidare runt en dunge träd och tillbaka upp mot centralare delar. Hittar en ingång någonstans och en byggnad vid en annan skola, eller är det samma och går in.

Hittar rektorn, min chef och han tar mig in på ett kontor, eller ja, han ber mig vänta utanför toaletten som han går in på och allt är väldigt konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar