måndag 21 maj 2012

Måndag

Har redan hunnit vara till affären och köpt något som kan liknas vid människoföda. På vägen hem svängde jag in på biblioteket och lämnade igen förra veckans böcker och lånade de sista i serien jag läser för tillfället, ja plus en annan bok då, skriven av en bloggare jag följer.

Jag har nog 'alltid' tagit min tillflykt till böckernas världar. Minns kanske inte exakt när var och hur jag lärde mig läsa osv, men jag minns att jag läste 'vuxenromaner' redan vid 10 års ålder. Känns lite underligt kanske, för numera läser jag gärna ungdoms- och barnböcker blandat med annat. Men vad spelar det för roll? Så länge man läser menar jag.

Nu är det dags att återvända till Hogwarts, att gosa mig ner på min svala säng i skuggan och känna försommarvärmen utanför fönstret. Det är fint det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar