lördag 20 oktober 2012

Nattens dröm

Var i mormors gamla hus där hon bodde när vi var små jag och min lillasyster och plötsligt hördes det smällar utanför och så såg jag hur nån snubbe gick omkring och drog ihop saker som kunde brinna, smälla mer. Typ nån elledning, kraftstation och skolan, dagis låg precis där också och man insåg att smäller det så är det rätt kört.

Efter en stund ville jag gå ut och snacka med honom och försöka få honom på bättre tankar och efter vad jag minns så gick det ok.. det smällde inte i alla fall och sedan var jag med min lillasyster i huset där jag bodde under tonåren typ och det var fullt med paket och saker på lyktstolpen utanför och i ett träd. Massa paket var Hello Kitty och när jag frågade om de hörde till syster så sa hon att det var terapi.

Sedan var jag ute i trädgården och plötsligt var det en björn där och jag hade tydligen hört att man inte skulle visa sig rädd så jag gick emot den, behövde passera den för att komma upp på altanen och knuffade, puffade på den och vi 'brottades' en smula. Det kunde gått riktigt illa med klor och allt men det gick ändå hyfsat ok och jag var till sist i säkerhet på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar