söndag 3 oktober 2010

2010-10-03 meditation

en byggnad.. pelare.. ser någon framför mig... med fyra ben.. med päls och med horn på huvudet... går uppför en ganska brant stentrappa... en runt platå.. jag ser ett pentagram på golvet med en cirkel runt och ett kors som cirkeln är innesluten i.. en sfär skyddar platån... jag går vidare... långa, långa korridorer.. går länge.. kommer till sist neråt flera nivåer.. den behornade går före mig... plötsligt ser jag en bok vilandes på en pelare.. den är gammal, pergamentliknande blad, den ligger uppslagen och jag vill gå närmare och titta men kommer inte riktigt fram så jag kan läsa eller bläddra själv.. det känns som jag cirklar runt den.. sedan dras jag tillbaka längst med korridorerna.. till sist är det inte pelare längre.. det är en skog jag står i.. vinterskog med rader av snötyngda granar så långt jag kan se. det är skymning.. vinterskymning.. allt har en blågrå ton... jag ser något längre bort.. ljus i skuggorna och tar mig ditåt... hittar en trappa och återvänder uppåt till vakenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar